مذاکرات

همه باید بدانند چه اتفاقی دارد می افتد! (تکلیف ما در قبال مذاکرات چیست؟)

مذاکرات

همه باید بدانند چه اتفاقی دارد می افتد! (تکلیف ما در قبال مذاکرات چیست؟)

مذاکرات
در این هرج و مرج اخبار مذاکرات و اختلاف سلیقه های گوناگونی که درمورد اینکه چه عکس العملی باید نسبت به مذاکرات نشان دهیم وجود دارد، بهترین راه برای اینکه بدانیم چه کار باید کنیم، رجوع به کلام رهبر معظم انقلاب و انجام تکلیف عملی مان با توجه به آن است!
"همه باید بدانند چه اتفاقی دارد می افتد!"
در این صفحه به دنبال راهکارهای عملی هستیم که برآمده از کلام امام جامعه است.
راهکارهایی برای اهالی مساجد، کانون های مساجد، دانشگاه ها، پایگاه های بسیج، هیئت های مذهبی، تشکل های دانشجویی و سایر تریبون ها؛
اگر شما هم در این جبهه به دنبال کاری هستید و میخواهید اطاعت از ولی امر مسلمین را در عمل (و نه فقط زبان) داشته باشید، بسم الله...
اینجا قرار است راهکارهایی برای همه ی کسانی که به نحوی حتی کمترین توانی در اختیار دارند ولی "میخواهند امر امام جامعه بر زمین نماند" ارائه شود.

۲ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۴ ثبت شده است

زمان: ۱۳ تیر ۱۳۶۷ / ۱۹ ذی القعده ۱۴۰۸

مکان: تهران، جماران

موضوع: پاسخ پیام تسلیت شهادت دهها هموطن در جریان سقوط هواپیمای مسافربری توسط امریکا

مخاطب: منتظری، حسینعلی

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آیت الله آقای منتظری - دامت افاضاته

پیام جنابعالی تسکینی بود بر آلام تمامی کسانی که از شیطان بزرگ، امریکای حیله‌گر ضربه خورده‌اند. مردم آزاده جهان همیشه از ابرقدرتها خصوصاً امریکای جنایتکار صدمه دیده‌اند و تا عزم خود را برای رویارویی با کفر و شرک جهانی و امریکای سلطه‌گر جزم ننمایند، هر روز شاهد جنایتی تازه خواهند بود.

مردم شریف ایران باید توجه کنند که امروز، روز مبارزه و جنگیدن با تمام شیاطینی است که حقوق حقه تمامی پابرهنگان جهان را صرف عیش و نوش و تهیه سلاحهایی می‌نمایند که برای همیشه حاکم دنیای گرسنگان باشند.

mozakerat-01-Imam

جنگ امروز ما، جنگ با عراق و اسرائیل نیست؛ جنگ ما، جنگ با عربستان و شیوخ خلیج فارس نیست؛ جنگ ما، جنگ با مصر و اردن و مراکش نیست؛ جنگ ما، جنگ با ابرقدرتهای شرق و غرب نیست؛ جنگ ما، جنگ مکتب ماست علیه تمامی ظلم و جور؛ جنگ ما جنگ اسلام است علیه تمامی نابرابریهای دنیای سرمایه داری و کمونیزم؛ جنگ ما جنگ پابرهنگی علیه خوشگذرانیهای مرفهین و حاکمان بی‌درد کشورهای اسلامی است. این جنگ سلاح نمی‌شناسد، این جنگ محصور در مرز و بوم نیست، این جنگ، خانه و کاشانه و شکست و تلخی کمبود و فقر و گرسنگی نمی‌داند. این جنگ، جنگ اعتقاد است، جنگ ارزشهای اعتقادی - انقلابی علیه دنیای کثیف زور و پول و خوشگذرانی است. جنگ ما، جنگ قداست، عزت و شرف و استقامت علیه نامردمیهاست.

رزمندگان ما در دنیای پاکِ اعتقاد و در جهان ایمان تنفس می‌کنند و مسلمین جهان هم که می‌دانند جنگ بین استکبار و اسلام است، جهانخواران را آرام نخواهند گذاشت و ضربه‌های خود را بر همه کاخ نشینان وارد می‌کنند.

جنابعالی که یکی از ذخایر این انقلاب می‌باشید، با پشتیبانی از آقای هاشمی (۱) وقت خود را مصروف در ساختن دنیا [یی‌] از کرامت و بزرگواری نمایید. و مردم شریف ایران نیز بداند که این روزها دستهای ناپاک شرق و غرب برای هدم اسلام و مسلمین در یکدیگر گره خورده است، باید نگذاریم که تلاش فرزندان انقلابی‌مان در جبهه‌ها از بین برود. برای برپایی احکام اسلام عزیز دست اتحاد به یکدیگر داده، محکم و استوار تا پیروزی اسلام حرکت کنیم.

مسئولین نظام باید تمامی همّ خود را در خدمت جنگ صرف کنند. این روزها باید تلاش کنیم تا تحولی عظیم در تمامی مسائلی که مربوط به جنگ است به وجود آوریم.

باید همه برای جنگی تمام عیار علیه امریکا و اذنابش به سوی جبهه رو کنیم. امروز تردید به هر شکلی خیانت به اسلام است، غفلت از مسائل جنگ، خیانت به رسول الله - صلی الله علیه و آله و سلم - است. اینجانب جان ناقابل خود را به رزمندگان صحنه‌های نبرد، تقدیم می‌نمایم.

انفجار هواپیمای مسافربری، (۲) زنگ خطری است برای تمامی مسافرتهای هوایی. باید با تمام وجود تلاش کنیم تا چنین صحنه‌های دردناکی پیش نیاید.

اینجانب به تمامی بستگان این فاجعه تسلیت عرض نموده و خود را در غم و اندوه از دست دادن عزیزانشان شریک می‌دانم. من به جنابعالی و تمام کسانی که برای رسیدن به هدف مقدس پیروزی اسلام تلاش می‌نمایید، دعا می‌کنم. والسلام علیکم و رحمة الله.

۱۳ / ۴ / ۶۷

روح الله الموسوی الخمینی

جلد ۲۱ - صفحه ۷۰

----------------------------

(۱)- آقای اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی و جانشین فرمانده کل قوا در امور جنگ.

(۲)- یک فروند هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی ایران صبح روز دوشنبه ۱۲ / ۴ / ۱۳۶۷ ه. ش. که از بندرعباس عازم دوبی بود توسط دو فروند موشک شلیک شده از سوی ناوهای جنگی امریکایی مستقر در خلیج فارس که در راستای حمایت از صدام در جنگ با ایران صورت می‌گرفت سرنگون شد و ۲۹۰ تن از مسافران آن به شهادت رسیدند، چند سال بعد از ارتحال امام خمینی، با پیگیری شکایت از سوی دولت جمهوری اسلامی ایران؛ دادگاه لاهه، امریکا را محکوم و ملزم به پرداخت غرامت نمود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ ارديبهشت ۹۴ ، ۱۹:۲۵
همه باید بدانند چه اتفاقی دارد می افتد!
حتماً شما هم بیانات تقریباً منحصر به فرد رهبر معظم انقلاب در روز 30 اردیبهشت در دانشگاه افسری امام حسین(ع) را دیدید و از لحن بی سابقه ایشان، نسبت به مسائل بیان شده حساس شده اید:

در همین مذاکرات باز حرفهای تازه‌ای میزنند. [مثلا] بازرسی‌ها، گفتیم که اجازه نمیدهیم از هیچ‌یک از مراکز نظامی هیچ بازرسی‌ای از سوی بیگانگان صورت بگیرد.
میگویند بایستی ما بیاییم با دانشمندان شما مصاحبه کنیم یعنی در واقع بازجویی کنیم.
ما اجازه نمیدهیم به حریم دانشمندان هسته‌ای ما و دانشمندان در هر رشته‌ی حسّاس و مهمّی، اندک‌اهانتی بشود.
 من اجازه نمیدهم بیگانگان بیایند با دانشمندان ما، با فرزندان برجسته و عزیز ملّت ایران که این دانش گسترده را به اینجا رسانده‌اند، بخواهند بنشینند حرف بزنند.
در دنیا هیچ عاقلی اجازه نمیدهد، هیچ دولتی اجازه نمیدهد؛ دانشمندانشان را مخفی میکنند، نمیگذارند اسمهایشان را هم کسی بفهمد. دشمن پُررو و وقیح توقّع دارد اجازه بدهند راه را باز کنند و بیایند با دانشمندان ما، با اساتید ما، با محقّقین ما گفتگو کنند، مذاکره کنند. درباره‌ی چه؟ درباره‌ی یک پیشرفت اساسی بومی علمی در کشور.
این اجازه مطلقاً داده نخواهد شد؛ این را هم دشمنان بدانند، هم کسانی که منتظرند ببینند تصمیم نظام جمهوری اسلامی چه میشود، بدانند.[...]
 همه خدمتگزاریم؛ این حقیر هم خدمتگزار همه‌ی شما هستم. همه‌ی ما وظیفه داریم در مقابل زورگویی دشمن، در مقابل وقاحت دشمن، در مقابل توقّعات بیجای دشمن و در مقابل توطئه‌های دشمن با کمال قدرت و استقامت بِایستیم!

من اجازه نمیدهم


بعد از انتشار این بیانات، پیام های متعددی از سراسر کشور دست به دست می شد؛ همه برای شان سوالاتی پیش آمده بود:

چه اتفاقی افتاده که امام خامنه ای میگویند "من اجازه نمی دهم"؟
مگر پیش از این نفرموده بودند که "مسئولین نظامی مأذون نیستند؟"
اصلاً مگر روزهای قبلتر نفرموده بودند که "مسئولین مذاکرات نباید..."؟؟؟
مگر قبل تر رهبری نگفته بود "ملت در دهن کسی خواهد زد که قصد تحقیرشان را داشته باشد؟"
یادتان هست که رهبری گفته بودند "اگر آمدند شرط برداشتن تحریم را یک چیزى قرار دادند که شما غیرتت نمیگنجد که آن را انجام بدهى؛ چه کار میکنید؟"
مگر ما چه کاره ایم که رهبری میگوید "من اجازه نمیدهم"؟ چطور باید برسیم به این که بگوید "ملت اجازه نمیدهد"؟
...

پیام هایی از این دست نشان دهنده ی حساسیت به جایی بود که در اذهان ایجاد شده بود!
چطور شده که ما مراحلی را گذرانده ایم که ایشان طی روندی، از این مسئله که «دولت باید فلان کار را انجام بدهد»، بعد گفتند «مردم خواهند کرد»، بعد «مسئولین نظامی مأذون نیستند» و بعد حالا چه شده است که ایشان تنها خودشان را مقابل مسئله قرار میدهند؟

خیلی ها می پرسند چه باید کرد؟ چه کار کنیم؟
جواب در حرفهای رهبر انقلاب است:

از مذاکراتی هم که امروز در جریان است، ما ضرری نخواهیم کرد. البتّه بنده همچنان که گفتم خوشبین نیستم؛ من فکر نمیکنم [از] این مذاکرات آن نتیجه‌ای را که ملّت ایران انتظار دارد، به‌دست بیاید، لکن تجربه‌ای است و پشتوانه‌ی تجربی ملّت ایران را افزایش خواهد داد و تقویت خواهد کرد؛ ایرادی ندارد امّا لازم است ملّت بیدار باشد. ما از مسئولین خودمان که دارند در جبهه‌ی دیپلماسی فعّالیّت میکنند، کار میکنند، قرص و محکم حمایت میکنیم، امّا ملّت باید بیدار باشد، بداند چه اتّفاقی دارد میافتد [تا] بعضی از تبلیغاتچیهای مواجب‌بگیر دشمن و بعضی از تبلیغاتچیهای بیمزد و مواجب - از روی ساده‌لوحی - نتوانند افکار عمومی را گمراه کنند. (12 آبان 1392)
ملت باید بداند

تکلیف ما این است که این دستور مشخص و واضح را عملی کنیم! این تجربه باید در ذهن "همه" مردم به خوبی و به طور واضح ثبت شود؛ همه باید بدانند چه اتفاقی دارد می افتد!

و در این میان، لازم است از همه ی ظرفیتهای کشور مان و فرهنگ غنی اسلامی استفاده کنیم؛ کانون های مساجد، دانشگاه ها، پایگاه های بسیج، هیئت های مذهبی، تشکل های دانشجویی و سایر تریبون ها، بستری هستند که هیچ دشمنی از دشمنان ما در اختیار ندارد و ما از این ظرفیت ها باید استفاده کنیم؛ چنانکه در شکل گیری انقلاب اسلامی هم همین ظرفیت ها نقش شان را ایفا کردند و در زمان انقلاب و جنگ 8 ساله هم همین مراکز دخیل بودند و بعدها 9 دی ها از دل همین حرکت ها به وجود آمدند!

اگر شما هم در این جبهه به دنبال کاری هستید و میخواهید اطاعت از ولی امر مسلمین را در عمل (و نه فقط زبان) داشته باشید، بسم الله...
اینجا قرار است راهکارهایی برای همه ی کسانی که به نحوی کمترین توانی در اختیار دارند ولی "میخواهند امر امام جامعه بر زمین نماند" ارائه شود.
۳ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ ارديبهشت ۹۴ ، ۱۹:۲۳
همه باید بدانند چه اتفاقی دارد می افتد!